dag 4!

handlar om min storebror, Ola Brorsson.
Han är född den 22 Januari 1991. han bodde i tre år på kyrkvägen i ramsele, tills dom flyttade till vårt nuvarande hus. det gjorde dom 1994 när ja blev till. Min storebror har sen dess tagit hand om mig. han badade mig när jag var liten, gav mig tutten när ja grät, eller gav mig godis när mitt var slut.
Han har alltid varit vild, ingen datanörd där inte! när han var liten fick han en liten barnskoter, som kördes runt på baksidan. sen när han var 16 år fick han sin första riktiga skoter. mellan dessa år, är det fotboll, och hockey som ha gällt! och framförallt fiske och jakt. när vi var små, ville jag alltid vara med. jag har alltid tyckt om min storebror, medan kompisar sa "ååh... jag hatar min brorsa" sa jag "det gör inte jag, jag tycker om min brorsa" , (det är faktiskt sant) , självklart har jag varit arg och FÖRBANNAD på honom. kommer ihåg en gång som igår, jag spelade hockey, och han var domare, sen utvisa han mig i TVÅ MINUTER! (var min första utvisning så de tog lite extra) ååh ja va så förbannad hela kvällen! haha. tro inte att det var själva utvisningen utan att han tyckte att ja gjorde fel.
Ola har även ett riktigt jävla läsarhuvud, han läser det, och det sitter. så han hade väldigt väldigt fina betyg i nian,(säger inte att han inte förtjäna dom, men han ha haft ganska lätt för sig i skolan) , och jag skulle va lika bra, ja skulle ha bättre betyg än han, (det gick ju inte riktigt så bra, menmen!) hehe, jag har alltid velat vara lika bra som min storebror. han har alltid vart min förebild, men han har alltid varit bättre än mig på allt.
när ja då fick det svart på vitt att jag var bättre än han i något, kändes det så jäävla bra! och det var förstås fotbollen, det enda jag har och kommer va bättre än han i, och det är det enda ja bry mig om! för resten gör ingenting om han utklassa mig i, men jag tror att det mest är det där att jag har en tjurig vilja, vilket han inte har, men det spelar ingen roll!
iaf, när han gått ut skolan, jag började sjuan, han flyttade hemifrån, allt blev så JÄVLA TOMT! då va man ju i trotsåldern som mest, och trodde att det skulle bli "skönt" när brorsan flyttade, men innerst inne kände ja att det inte alls skulle bli skönt! och detvar så rätt. de kändes så tomt, och jag saknade han varje dag!
han flyttade till K-fors för att läsa el-linjen där. i juni 2010 tog han examen, hade RIKTIGT bra betyg, han läste in 4 år på 3, och han fick ett stipendium. så stolt som jag var över honom den dagen, så stolt jag var att vara hans lillasyster, ha ja aldrig någonsin varit. så stolt som jag är idag, över att jag är hans lillasyster ha ja aldrig vare över mig, eller nån annan! och jag önskar att han nån dag, kommer att vara hälften så stolt över mig, som jag är och kommer att vara över han, i resten av sitt liv.

det finns ingenting du kan göra, för att få mig att sluta älska dig, det finns ingenting du kan göra för att bli kvitt mig! MEN det finns ingen som kan gö mig så besviken som du kan.

Jag älskar dig storebror,
och jag ser upp till dig,
du är mitt enda syskon,
och du är de bästa syskon nån kan ha!


det här är pojken jag nyss beskrivit,
men egentligen gå de inte o beskriva han.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jaa gumman du har en fantastisk fin och omtänksam storebror. Han har alltid månat om dig och alltid tagit väl hand om dig OCH varför inte? du är väldigt lätt att älska och är lätt att bry sig om <3 sedan kan man inte jämföra sig med NÅGON för du ska vara stolt över den Du är var dag och det vet jag att du kan vara <3 mor

2011-03-27 @ 14:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0