våran sparesa!

Hej, tänkte berätta lite om våran resa. den började på...
Onsdag: klockan 21 va vi trött på att vänta så vi satte oss i bilen och började fara ner mot Skavsta. mamma började o köra, och på vägen mellan sollefteå och sundsvall höll resan nästan på o ta slut, för där stog det en älg mitt i vägen, men morsan ordnade upp det hela och körde som förbi ;) , hehe. sen när vi va i tönnero/tönnebro eller va de heter, så va klockan 2 kanske? (en vild gissning) och då åt vi räkmacka, och bytte chaffis ;) , och här övergår vi till dag...
Torsdag: när vi senare åkt förbi gävle, uppsala, märsta, ystad, så kom vi in i stockholm, där vi möttes av 3 polisbilar med blåljus 100 meter efter varann med 3 olika stoppade bilar. det kallar jag shit happens! sen så kom vi ner till Skavsta kring 7 kanske, då somna vi båda två, sen vakna vi kring 9 och gick in på flygplatsen och åt frulle, de blev en baguett och coca cola. eller ja juste, vi tog ju en öl först i bilen.. hehe. då kände man att allt "ansvar" försvann, för o måsta saker. sen väntade vi bara till att klockan skulle gå så vi fick kliva på flyget, och sen kl 12 så flög vi iväg mot Riga. där möttes vi av en taxi som stog o vänta på oss, som tog oss till vårat hotell Jürmala Spa Hotel, där började vi med att checka in, sen gick vi ut på "byn" och checka läget, och då va kl 14. kl 16 gick vi tillbaka till, för då hade vi 2 behandlingar var, vi hade samma den dagen, och det var först ett bad, det var som ett badkar, fast med massvis med bubbel och bubbel och bubbel, och innan skulle man välja en olja man skulle ha i. jag tog en olja där man skulle lugna nerverna osv. hehe. sen eftr bubblet hade vi våran andra behandling, som var saltgrottan. det var helt enkelt en relaxgrotta med stolar i. (där inne somnade jag). sen gick vi hem, duschade, och gjorde oss iordning för middag. då va de buffé. det va helt ok! :) sen gick vi ut på "byn" och checka läget, och det va ganska luuuugnt. så vi gick hem och sov! kl 22 kanske. somnade direkt. jo juste, gick och sola också, dom hade ett stå solarium.
Fredag: började med att vi gick ut tro ja, sen vare spabehandlingar, då jag hade perafin (stavning!?) för händerna först, och sedan för benen. de va jätteskönt. sen gick vi till bastuvärlden, och bad förstås, där hade dom en bar typ, som var nere i själva bassängen, de va ganska fränt, så då tog jag mig en breezer och mamma en öl såklart. och sen gick vi o solade igen, de va jätteskönt. och satan va de tog. ja allvarligt talat hettade i ansiktet. och blev jättetorr. jag är de än tom! smörjt med ansiktskräm 24/7 sen dess men de ska väl snart ge sig tänkte ja. sen tog mamma en massage, och jag gick och duscha och gjorde mig iordning för kvällen! sen kom hon hem och gjorde sig iordning, och vi gick och åt middag. efter middagen så åkte vi upp på 11 våningen, där det va som krog och kareoke. de va trevligt, va grogg och tequila som gällde ;) hahahaha. ja, sen blev de väl kväll kring 5-6.
Lördag: va upp kl 11, för då hade jag och mamma varsin massage, jag hade stenmassage, de va aaaaaaaaamazing. asskönt med dom där stenarna. mamma hade en classical full body massage. (helkroppsmassage) som ni fattade xD haaahaaa... nu ärja dryg. så nu ska ja skärpa mig. sen gick ja hem, sov en stund, sen gick vi ut, och sen gick vi hem och badade nere i badet. sen gick vi ut och åt middag på en resturang, jag åt pizza, mamma åt kyckling. sen närvi va klar kom våra norska vänner. hehe :) trevligt! sen gick vi hem, och sov.
Söndag: gick vi upp kl 8, gick ner till bubbelpoolen, sen gick vi hem, fixa oss, åt frukost, (de gjorde vi även i fredags), gick upp, packa, sen kl 12 kom våran taxi till flyget. så då handlade vi lite taxfree ;) , sen for vi hem till Sverige! då började bilandet från Skavsta. vi tog ett stopp i Uppsala, handlade lite, åt, och sen bar det av hem mot Natursköna :)
och här komma lite bilder! =)


stog på tvn när vi kom till rummet ;)


utanför hotellet. tkr ja är ganska cool i solglasögon!

det här va amaaaaaaaaaazing!

den här glada bilden få avsluta. de tog lång tid o ladda upp idag.



det ha iaf vare grymt! tack mamma!♥

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt det var gumman <3 det har vi gjort oss förtjänt av ;) resorna med bilen, trots lite händelser men snälla vänner som var backup så det kändes mycket bra. Vilka otroliga SPA-behandlingar vi fått!!!!!! Tack för den du gav mig, den va guld värd <3 <3 <3 Dit kan vi resa många gånger till :DDD Träffat fina människor och fått stora applåder efter vår bugg känns också roligt ;)Detta var kvalité´tid som heter duga <3 Kram mor

2012-04-09 @ 21:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0