dag 8!

ett ögonblick...

det är allt som krävs för att nånting jättebra ska bli det värsta man varit med om. men, det kan också vara det där ögonblicket då man insåg att just den där människan, är en bra människa. han/hon är någon jag kan lita på, eller, jag är kär i han.
allt kan förändras på ett enda ögonblick, både gott och ont, och det beror nog lite på vilka ögon man ser världen ifrån, ifall det är ett stort läskigt ögonblick, eller ifall det där läskiga gör att man klarar av det där läskiga nästa gång det händer.
ett ögonblick kan vara allt som krävs för att man ska förstå att man älskar någon, men det kan vara lika lätt att förstå att man hatar någon.
man vet inte vad som kommer att hända förän det händer, ett ögonblick kan förstöra ens hela liv, medan ett annat ögonblick kan rädda ens liv.

ett besked "du är sjuk, och du har den svåraste sjukdomen av alla som har den, det är inte stor chans att du överlever"

till att kanske få beskedet "du har gått igenom något stort, och du har faktiskt klarat av det, ta vara på vad du har!"

ibland kan jag känna, att livet ibland är vad man gör det till, "man måste våga för att vinna"

jag kan säga, att första gången jag såg i en persons ögon, kändes det som att han såg rakt igenom mig, det var som att jag på något vis fasstnade. i det ögonblicket, kände jag att nästan vad som hälst kunde hända, och jag skulle ha han right behind me.

på ett ögonblick, kan man ändra åsikt.
på ett ögonblick, kan ens hela värld ändras.
på ett ögonblick, kan man inse att man är kär.
och på ett ögonblick, kan man faktistk inse att livet är till för att levas.
men det kan vara så jävla svårt o göra det ändå.

jag tycker med andra ord att ett ögonblick kan vara det viktigaste som hänt i ens liv.
det hinner hända mycket på ett ögonblick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0