what we want to see!

vi väljer vad vi vill se. och utifrån det, väljer vi vad vi vill göra.
kanske väljer vi att ta den enkla vägen alldeles för ofta,
men ibland väljer vi att kämpa, och det är dom gångerna, vi ska komma ihåg,
även fasten man kanske VILL en sak jättemycket,
känns det som att det är för stor risk för att chansa,
och man börja leta efter massa nackdelar med saken ist,
för det är så väldigt mycket lättare.
och då känns det som att man inte valde fel,
men grejen är den, det finns ingenting som inte har nackdelar med sig,
men just den där grejen, kan va den som lyfter din dag,
om du vågar..
jag skulle inte säga att ja är en feg person,
men när det gäller vissa saker, våga ja inte,
för att jag är rädd för min egen skull.
att bli sårad hata vi alla lika mycket,
jag riskerar det bara inte lika ofta.

livet är faktiskt en dans på rosor,
ibland leker livet,
medan man ibland fassnar på taggarna.
sen bero de på hur många taggar man ta sig över,
hur långt man kommer.
endel människor har fler taggar, och endel färre,
men ja vet inte av någon som inte stött på en tagg.

jag önskar.
jag önskar att du förstår mig,
och jag önskar att det är jag.
och jag önskar att jag inte gör samma sak igen.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kloka ord från en klok tjej. Som växer sej stark:)

2011-04-20 @ 11:21:39
Postat av: annso

Tack så mycket Kerstin!:-)

2011-04-20 @ 12:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0