ordet dissa!

Ordet dissa är ett ord som används väldigt mycket idag. det kan användas som ett skämtord, eller som ett verkligt ord. tänk att verkligen bli dissad av någon, att någon totalt skiter i dig, eller att någon ställer in en träff eller så. ordet har stor betydelse, vilket kan missbrukas ibland!
men , jag tycker att vi inte riktigt tänker oss för som vi kanske egentligen borde, jag kan ju bara tala utifrån mig, och jag tänker mig inte för, jag säger först, och tänker efter. istället för att tänka först och säga sen. som dom smarta människorna här i världen gö.
det är så många människor som inte bry sig om andra, och det kan ja faktiskt säga, är det nånting jag gör, så är det att bry sig om andra. även om ja kan tolkas som ej ödmjuk. hehee. fast ödmjuk och bry sig är inte samma sak skulle ja säga, visst är ja inte den mest ödmjuka person ni kan hitta, men att bry sig ha ja gjort hela mitt liv, och kommer gö det tills jag sluta andas. för människor som inte bryr sig är det värsta ja vet. det tycker jag är egoistiskt.
allt går att vända och vrida på, vissa människor har säkert orsak till att inte bry sig, kan man tycka, men de som har det hårdast här i livet, är nog mest tacksamma över att andas varje dag.
jag tycker att människorna som varken får vatten eller mat om dagen, har det som sämst, och ändå är det dom som verka va mest tacksam över livet. jag tror helt enkelt att vi är otacksamma, för vad vi egentligen har. och ändå gö vi ingenting åt det. för ja fortsätter få saker av mamma, och ja fortsätter spendera pengar. men man kan liksom inte leva efter nån annans liv, jag lever inte efter och tänker att victoria beckham har det och då ska ja ha det, och jag tänker inte att barna i afrika inte ha vatten så då ska ja inte hlr ha det. jag tänker inte ritkgit så, men att vi borde uppskatta fler saker , tycker jag absolut!!!

tänker avsluta den här tankeställaren nu, gonatt!

när du har en riktigt dålig dag,
eller när du tycker att det inte kan bli sämre,
tänk då... att det finns nån i den här världen som har det sämre,
som klarar av det!

skaffa stake och mod,
och ge inte upp hoppet,
det gör dig stark !

Kommentarer
Postat av: mor

Jaa gumman min de va riktigt kloka ord <3 att inte ta saker och ting för givet utan vara tacksam för det man har och inte tänka på allt man inte har...de hjälps ju inte. Kram min fina piga <3

2011-08-16 @ 20:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0