zlatan ibrahimovic

Jo, nu har jag hamnat mitt uppe i en zlatan diskussion... på facebook såklart. där jag inte "förstår" att zlatan är en gud ungefär. MEN... här är min vision.

När jag var barn, var jag väldigt intresserad av fotboll, och när man läste i tidningen, läste man att zlatan var en diva. när jag fick se hur han uttryckte sig själv, så höll jag med. för han har inte bettet sig bra, han har varit ett svin tycker jag! han ville inte ens spela för sverige, sitt landslag, det är hur jävla dåligt som helst! det är inte vad en man gör. han har blivit bättre, men han är långt ifrån en människa som jag tycker är trevlig och omtänksam.

På fotbollsgalan, när han fick sina pris, han såg så fruktansvärt oberörd ut, det såg ut som att ha nitne brydde sig, fick känslan av att han bara ville att det skulle va över. ungefär som ... "det här har jag varit med om för många gånger för att det ska betyda något." och det var ju som han sa "ja, jag har stått här så många gånger så jag har inget att säga" där rann droppen över. så säger man fan itne! hur många som helst skulle döda för att bli hedrad av hela jävla sverige som har blivit. och han uppskatta det inte ens.

men som ni säkert alla andra tycker, är han en skitbra fotbollsspelare, det kanske han är för att han är så jävla divig och satt sig själv först. men jag själv... hade faktiskt inte velat ha allt han har, om jag skulle måsta bete mig som ett svin, och som en diva, som bara bryr mig om mig själv. då är min värdighet mer värd för mig själv, än vad han har.

jag har alltid fått höra att man ska spela sportsligt, att man ska va sportslig på och utanför plan. JAAAAAAA, jag har mina brister. det har vi alla. men hans är för stora. han är långt ifrån en förebild för mig. då kan jag säga att... johan elmander är en betydligt större "idol" för mig, för han bete sig jävligt sportsligt. och han pushar laget istället för och vara jävligt NEGATIV, som just jag anser att zlatan är.


NU VET NI! och nu har jag dragit det en gång för alla. zlatan är inte min typ av människa. det här gjorde mig upprörd! XD så jag gatt skriva ifrån mig. HEJDÅ!


en oövervinnlig zlatan.

Kommentarer
Postat av: Eva

Piga <3 du har så rätt i att man ska vara stolt över sig själv och beteendet också spelar roll utanpå plan, en stor fotbollsspelare ska vara ett gott föredöme för alla ungdomar som ser upp till dem. Jag älskar Dig för du är ärlig, kärleksfull och ödmjuk. Kram från din stolta mor <3 <3 <3

2011-11-23 @ 22:06:52
Postat av: annso

ödmjuk va??;) haha. puss påre mamma!

2011-11-24 @ 09:22:12
Postat av: Svensklärare

Stor bokstav och punk verkar vara något du inte lärt dig.

2011-12-01 @ 00:32:57
Postat av: annso

eftersom det är min blogg så skriver jag som jag vill, eller hur?

jag skriver inte göra heller, utan skriver gö. vill du klaga nå mer tkr ja du ska tala om för mig vem du är!:)

2011-12-01 @ 17:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0